onsdag den 24. november 2010

Et mislykket forsøg

I aften var jeg alene til at spise, så jeg ville have noget nemt. Nudler og karrysovs er klart min favorit alene-mad, men i aften besluttede jeg mig så for at prøve at dybstege kylling dertil. Nu har jeg efterhånden været med til at dybstege en del på madkursus, så jeg tænkte at det skulle nok gå. Men nej. Det blev bare ikke særlig godt, dejen smagte ikke godt og den blev simpelthen ikke sprød nok.

Opskriften var:
1 æg
½ dl mel
½ dl marizena.

Næste gang vil jeg klart prøve temptura-dej i stedet. Men tror lige jeg lægger dybstegningen på hylden for nu. Så i aften står den altså bare på nudler med karrysovs.

I går aftes fik vi clubsandwich, det var virkelig super lækkert!

3 kommentarer:

  1. Det er altid irriterende, når det ikke lykkedes - men på den anden side, så er det jo også sådan at man lærer! Din sandwich ser lækker ud! ;o)
    /Maria.

    SvarSlet
  2. Du har helt ret! Man lærer jo af sine fejl og nogle gange så støder man bare på opskrifter, som ikke er særlig gode.

    Tusind tak!

    SvarSlet
  3. Hvis du ikke har fundet en god tempura dej endnu kommer den fra kokkebogen her:

    Tempura dej til Ca. 5 couverter.

    8 æggehvider
    2½ dl vand
    ½ dl risvin (evt. hvid portvin)
    50g hvedemel
    150g rismel

    Hvider, vand og vin piskes sammen, rismel og hvedemel blandes og piskes i æggemassen. Anvendes til fisk, krebsdyr, gronsager og svampe m.m.

    Tilsæt evt en anelse natron/bagepulver hvis du gerne vil ha' dejen hæver lidt mere.

    Held og lykke med hjemmekøkkenet.

    SvarSlet