tirsdag den 30. november 2010

Julepynt og mozartkugler

I dag har jeg ikke lavet det helt vilde - været lidt inde i byen og ose, og køber et par julegaver. Nu er kærestens julegave i hvert fald hjemme og svogerens også. Jeg kan rigtig godt lide at købe julegaver og har besluttet, at i år skal der ikke stresses over dem - de skal overvejes og købes i god tid. De eneste jeg rigtig mangler at købe til nu, er mine forældre og så min veninde. Men der er også 24 dage endnu!

I dag har jeg også lavet lidt mozartkugler af det resterende marcipan og chokolade, jeg havde tilbage fra konfektet. Det er simpelthen så nemt, kan huske vi altid har lavet dem hjemme ved mine forældre og synes ligesom jeg selv ville tage traditionen op - dette er det første år jeg har haft mit eget køkken at lave mad i siden jeg flyttede hjemme fra for 4 år siden, så det bliver udnyttet! Nu skal jeg jo heller ikke længere dele køleskab med nogen! 
Nåh, men de her mozartkugler laves altså bare ved at tage lidt blød nougat og rulle ind i noget marcipan, og så til sidst dyppe det i chokolade. Vupti, det er simpelthen så nemt. Og det er jo en god måde at få brugt det overskydende på, synes jeg. 

Ja, ellers er der ikke så meget at fortælle - der følger et par billeder af mozartkugler, julepynt og så skal I lige se noget lidt sjovt, eller det gjorde dælme ondt, men jeg har fået mig et brændemærke fra en bageplade, som mere eller mindre ser ud som noget der kunne indikere jeg var kommet med i en kinesisk klan. Ja, sådan går det når man har ti tommelfingre og stadig insiterer på at være i et køkken!




2 kommentarer:

  1. Du mangler også at købe gave til miiiig!

    Men din lille klovn, du brænder dig hele tiden. Jeg er faktisk lidt bekymret for dig ;)

    SvarSlet
  2. Av for pokker!!! Det er lige sådan noget jeg også laver i et køkken....

    Jeg elsker Mozartkugler - faktisk kan jeg bedst lide konfekt der er helt enkelt. Noget god marcipan og blød nougat, så er jeg glad og tilfreds :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet